167 MİLYON DOLARLIK HAZIR GİYİM İHRACATI

167 MİLYON DOLARLIK HAZIR GİYİM İHRACATI

Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, 2021 yılının Ocak-Haziran ayları arasında 167 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini açıklarken bölgedeki firmaların moda, endüstriyel tasarım ve inovasyon kapasitelerini artırması ve Avrupa Yeşil Mutabakatı çerçevesinde sürdürülebilir üretim ve ihracat için çalışmaları yoğunlaştırdıklarını söyledi. 

Son aylarda ham madde maliyetlerindeki artışlar, döviz kurundaki dalgalanmalar, Covid-19 virüsünün varyantları, navlun fiyatlarındaki yükseliş ve konteyner bulamama sorununun diğer sektörlerde olduğu gibi hazır giyim ve konfeksiyon sektörünü de negatif yönde etkilediğini kaydeden Başkan Gürkan Tekin, “2021 yılının ilk yarısında 167 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Ocak-Haziran döneminde 21 bin 40 ton ürünü ihraç pazarlarında değerlendiren Birliğimiz, en fazla bayan dış giyim, diğer hazır eşya ve bay dış giyim ihraç etti. Bayan dış giyim 76,7 milyon dolar değer ile birinci, diğer hazır eşya 25,5 milyon dolar değer ile ikinci, bay dış giyim 24,7 milyon dolar değer üçüncü sırada yer aldı. Söz konusu dönemde AHKİB olarak en yüksek ihracat artışını suni-sentetik yatak kıyafetlerinde yakaladık. Suni-sentetik yatak kıyafetleri ihracatımız yüzde 5 bin 418’lik rekor artışla 1,6 milyon dolara ulaştı.” dedi.

İSPANYA’DA YÜZDE 72 ARTIŞ
AHKİB’in Ocak-Haziran ayları arasındaki ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin, uluslararası moda topluluğunun merkezi olan İspanya’nın bu dönemde en büyük pazar olduğunu ve bu ülkede yüzde 72 artış sağladıklarını vurguladı. Başkan Gürkan Tekin, “2021’in ilk yarısındaki ihracatımızda yüzde 29 pay ve 48,1 milyon dolar değer ile İspanya birinci, yüzde 17 pay ve 27,9 milyon dolar değer ile Almanya ikinci, yüzde 11 pay ve 18,6 milyon dolar değer ile Hollanda üçüncü sırada yer aldı. AHKİB olarak yılın ilk 6 ayında ihracat hacminde en yüksek performansı yüzde 2 bin 88 artış ve 4,6 milyon dolar değer ile Bulgaristan pazarında elde ettik. Bu ülkeyi yüzde 292 artış ve 7,5 milyon dolar değer ile Polonya, yüzde 163 artış ve 3,2 milyon dolar değer ile İtalya izledi. Hedef pazarlarımızın başında gelen Birleşik Devletler’e yönelik yüzde 28 artış ve 5,6 milyon dolarlık ihracat performansımızı da anlamlı buluyorum.” diye konuştu. 
 
 

Reklam Alanı

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.

DİĞER HABERLER