Alışverişte dikkat edilmesi gereken hususlar - Diyetisyen - Private Chef BUKET ÇÜRÜK

29 Ağustos 2019 Perşembe

Gıda alışverişi yaparken aldığınız ürünlerin sağlıklı olmasına özen göstermelisiniz. Doğal ortamda yetişen hayvanların etlerini tüketin. Marketlerin; insanların hayatlarını kolaylaştırdığı, vakit kazandırdığı ve çeşit imkanı sunduğu inkar edilemez. Ancak marketten alınan ürünlerin çoğunun GDO'lu olduğu, besinlerin tazeliğini kaybettiği ve üretim yerinde alınan besinlere oranla lezzetlerinde çok ciddi farklılık olduğu da unutulmamalı. Kısa zaman öncesine kadar ne yediğimiz ve nasıl yediğimiz önem taşırken artık ürünleri nereden aldığımız ve hangi çeşitleri tükettiğimiz en az diğerleri kadar önemli. Sağlıklı beslenmek için ürün alırken şunlara dikkat etmelisiniz:

KUZU OMEGA 3 DEPOSU

Et: İçinde küçük yağ hücreleri oluşmuş etler, genellikle merada beslenen doğal hayvanlardan elde edilir. Merada yetişen doğal hayvanlar; Omega 3 açısından zengin oldukları için, yağlarından ve onlardan yapılan tereyağından belli miktarda tüketmek oldukça sağlıklıdır. Aynı zamanda kuzu eti, protein açısından oldukça zengin bir Omega 3 deposudur. Kuzu etinin en iyisi Trakya Bölgesi'nde yetişir. Bu bölgenin eti çok lezzetlidir, çünkü kuzunun yağı kuyruğuna değil tüm vücuduna yayılır. Bu sayede et fazla su tutar ve daha lezzetli olur. Keçi de doğadan beslendiği için ve radyasyon içeren besinleri kesinlikle yemediği için eti çok sağlıklıdır. Ayrıca kalorisi de oldukça düşüktür.

EN İYİ BALIK DENİZ BALIĞIDIR

Tavuk: Paketinde organik tavuk yazan ve sertifikası olan doğada yetişmiş tavukları tüketebilirsiniz. Onun dışında tavuk tüketmemeye gayret edin. Balık: En iyi balık tabii ki deniz balığıdır. Balığın da en sağlıklısı temiz denizlerde yetişenleridir. Tercih edilmesi gereken, en yüksek besin değeri olan balıklar; uskumru, hamsi, çipura, levrek ve istavrittir.
Yumurta: Mümkün olduğu kadar tanıdığınız çiftliklerden yumurta almanızı öneririm. Ya da çiftlikten alma gibi bir imkanınız yoksa organik yumurtalar tercihiniz olsun.

KEÇİ SÜTÜ ANE SÜTÜ GİBİDİR

Süt: Birçok markanın günlük şişe sütü vardır, onları tercih etmenizde fayda var. İçindeki bakteri açısından, açık süt almanızı kesinlikle önermiyorum. Mümkünse keçi sütü ve düzenli olarak kefir tüketin. Keçi sütü hiçbir hastalık barındırmayan tek süttür ve anne sütüne en yakınıdır.

FİLİZLENDİRMEYİ DENEYİN

Kurubaklagil: Mümkün olduğunca kurubaklagilleri filizlendirerek tüketmeye gayret edin. Çünkü filizlendikçe kurubaklagillerin besin değeri artar. Kurubaklagiller, ıslatıldığında hemen üstü pişmeye başlarsa iyidir ama bir-iki saatte değişiklik yoksa iyi olmadığının göstergesidir. Paketli kuru baklagil alırken renginin canlı ve parlak olmasına ve üzerinde ufak delikler olmamasına dikkat edin. Ayrıca ürünün mahsul tarihi üzerinde yazılı olmalı; yeni mahsul veya en fazla bir yıllık mahsul en iyisidir.

SEBZE SERT VE ÇITIR OLSUN

Sebze-meyveleri pazarlar veya organik marketlerden almalısınız. Ayrıca ürün alırken şunlara dikkat etmelisiniz: Rengi canlı ve parlak olmalı. Dokunduğunuzda sert ve çıtır çıtır olmalı. Kokladığınızda doğal kokusunu almalısınız. Görüntüsü ne kadar bozuksa o kadar doğal olduğunu gösterir. Yeşilliklerin üzerine su dökülmemiş olmasına dikkat edin. Çünkü su; sebzelerin çabuk çürümesini sağlar bu da vitamin ve minarelleri kaybolmasına neden olur.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI