EN SAĞLIKLI 50 BESİN - Diyetisyen - Private Chef BUKET ÇÜRÜK

25 Temmuz 2019 Perşembe

Son yapılan araştırmalara göre en sağlıklı 50 besin şu şekilde sıralanmaktadır.
Portakal: Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Kivi: Antioksidan koruma sağlar.
Nar: Tüm meyvelerden daha fazla C vitamini ve potasyum içerir.
Ahududu: Kalp sağlığına destek olur, obeziteye karşı etkilidir.
Yabanmersini: Gözleri korur, yüksek kan şekerini azaltır.
Greyfurt: Cildi temizleyip sindirimi dengeler. Kansere karşı faydalıdır.
Mandalina: Tip-2 diyabet ve kalp hastalıkları riskini azaltır.
Avokado: Kalp hastalığı riskini azaltır.
Muz: Kalbi koruma özelliği olan potasyum kaynağıdır.
Domates: Hücrelerdeki DNA’yı korumaya yardım eder. Kansere karşı koyan enzimleri güçlendirir.
Patlıcan: Kalp hastalıklarına karşı vücudu korur.
 Pazı: Magnezyum ve potasyum bakımından zengindir.
Mantar: Kanserle mücadelede etkili bir antioksidandır.
Lahana: Kanser riskini azaltır, kemikleri güçlendirir. Toksin arındırıcıdır.
Brokoli: Vücudu zehirli toksinlerden arındırır. Kansere karşı eşsiz bir koruma sağlar.
Rezene: Antioksidan özelliği vardır.
Tatlı patates: A vitamini deposudur. B vitamini, yararlı lifler ve potasyum açısından da zengindir.
Sarımsak: Bağışıklık sistemini güçlendirir ve kalbi korur. Etkili bir antiviraldir.
Şekerpancarı: Tansiyonu ve kolesterolü düşürmede yardımcı.
Ispanak: Folik asit kaynağıdır. Yüksek miktarda A vitamini, demir, potasyum, kalsiyum, çinko ve selenyum barındırır.
Karnıbahar: Kanserle mücadelede vücudu güçlendirir.
Kara lahana: Cilt, göz ve dişler için faydalıdır.
Soğan: C, B6, manganez ve potasyum kaynağıdır.
Bal kabağı: Hücrelerin geliştirir ve gözü korur.
Tuna balığı: Beyin gelişimini güçlendirir, kalp ve damar hastalıklarına karşı koruyucu 
Ançuvez: Protein deposudur. B vitamini, kalsiyum, omega-3 asitleri açısından da zengindir.
Sardalya: Beyin gelişimini güçlendirir.
Somon balığı: cilt kanseri riskini azaltır.
Tam buğday ekmeği: Kolon kanseri riskini yüzde 40 azaltır, sindirim sisteminin sağlığını korur.
Kümes hayvanı eti: B vitamini bakımından zengindir.
Kinoa: Amino asitler açısından çok zengindir.
Yulaf ezmesi: Bağışıklığı güçlendirici ve kolesterolü düşürücü özellikler sahiptir.
Firavun buğdayı: E vitamini, selenyum, magnezyum, çinko, fosfor, B vitamini zengini - Yeşil mercimek: Kalp hastalıklarına karşı koruma sağlayıp, kan şekerini düzenler.
Kavılca buğdayı: Düşük kalori için eşsiz bir besin kaynağıdır.
Ceviz: Kalp sağlığına faydalıdır.
Badem: Koleterolü düzenleyip, bağışıklık sistemini güçlendirir.
Chiaçekideği: Kalsiyum deposudur.
Keten tohumu: B vitamini, potasyum ve demir gibi mineraller açısından çok zengindir.
Yumurta: Sinir sisteminin sağlığı ve hücre yapısının sağlığı açısından faydalıdır.
Kefir: Kalsiyum, fosfor ve magnezyum açısından zengindir. Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Yoğurt: Bağırsağı düzenleyen faydalı bakterileri güçlendirir, bağışıklığı destekler.
Hindistan cevizi: Kalp sağlığı na faydalı. Yağları yakar - Zeytinyağı: Kalp sağlığını güçlendirir. Bol miktarda antioksidan barındırır.
Kimyon: Kalp sağlığını destekler, enfeksiyonlara karşı etkilidir.
Zerdeçal: Antiviraldir. Alzheimer ve kansere karşı etkilidir.
Tarçın: Beyin ve bağırsak sağlığına faydalıdır.
Kırmızı çay: Antioksidandır. Kalsiyum ve demir gibi mineraller açısından zengindir.

Görüşlerinizi Bildirin

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

YAZARIN DİĞER YAZILARI