Sürücülerin açıldığı günden bu yana sıkça kullandığı, şehir merkezini Adana Şehir Hastanesi ve Çukurova Üniversitesi’yle bağlayan 15 Temmuz Köprüsü üzerine, köprü yapımından sonra bir durak eklendi. Yolcuların otobüs beklerken yaz aylarında güneşten kış aylarında ise yağmurdan korunmak için sığındığı durak bekleneni karşılamadı.
Yolcular, durağın üstünün kapalı olmasına rağmen etrafının açık olması ve tente uzunluğunun yeterli olmaması nedeniyle yaz aylarında güneşin kış aylarında ise yağmurun etkisinde kalıyor.
Hastaneden çıkıp şehir merkezindeki evine otobüsle gidecek vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan durağın kapalı yapılan bölmesi de yeterli gelmiyor. Otobüs bekleyen vatandaşların çoğu açık alanda beklemek zorunda kalıyor.
İdeal Otobüs Durağı Nasıl Olmalı?
Uzmanlara göre kent içi ulaşımda vatandaşların otobüs beklemek için kullandığı ve belediyeler tarafından belirlenen duraklarda dikkat edilmesi gereken bazı standartlar var. Uzmanlar otobüs duraklarının yolcu indirme bindirme yerlerinin yapıldığı ya da durağın yerini gösteren bir işaret olmaktan çok insanları beklerken güneş, yağmur gibi dış etkenlerden koruyan, kısa süreli de olsa dinlenmelerini sağlayan yerler olarak düzenlenmesi gerektiğini ifade ediyor.
Çevre uzmanları ayrıca duraklar belirlenirken ve yapılırken oturma yeri yüksekliği, otururken göz yüksekliği ve ayaktayken göz yüksekliği gibi antropometrik ölçütler de göz önüne alınması gerektiğini de vurguluyor.
Ülkemizde durakların yapısı, yerleşimleri ve durak tipleri Türk Standartları Enstitüsü’nün TSE-11783 kriterlerine göre uygun olarak düzenlenmektedir. Bu standart Teknik Kurulun 25 Temmuz 1995 tarihli toplantısında karar verilmiştir.