Çocuk Gelişimi mezunu Fadime Coşalev ve Ziraat Mühendisi Ümmühan Topal’ın kızları, küçük yaşlarda tanı aldı. Ancak, gittikleri birçok özel eğitim kurumunda çocuklarının ihtiyacına uygun bireyselleştirilmiş destek bulamayan anneler, yıllar süren mücadelelerinin ardından Dora Eğitim Merkezi ile tanıştı. Burada verilen hedef odaklı eğitim hem çocukların hem de ailelerinin hayatını olumlu yönde değiştirdi.

“Özel eğitimin yetersizliği bizi yıllarca zorladı”

Anne Ümmühan Topal, kızının hikayesini şu sözlerle anlattı:

"Otizm Asperger Sendromu tanısı kızımıza bir buçuk yaşındayken konuldu. O günden bu yana özel eğitim alıyoruz. Altı yaşına geldiğinde, normal gelişim gösterdiğine dair bir rapor aldık ve özel bir okulda ilkokula başladı. Ancak özel eğitim desteği yedi yaşından sonra kesildi. Araştırmalarımızda gördük ki; farklı tanılara sahip çocuklar aynı sınıflarda eğitim alıyordu. Bu ortamlar kızımız için uygun değildi."

Topal, 11 yaşına kadar özel eğitim alamayan kızının yeniden destek almasını istediklerinde yine aynı sorunla karşılaştıklarını belirtti. Birkaç haftalık denemeden sonra eğitimi bıraktıklarını söyleyen Topal, bir yıl sonra Dora Eğitim Merkezi’ni keşfettiklerinde yaşadıkları değişimi şu sözlerle anlattı:

“Burası bizim için bir dönüm noktası oldu. Çocuklar, durumlarına göre ayrılmış gruplarda eğitim alıyor. Bu sayede birbirlerinden olumsuz etkilenmeden gelişim gösterebiliyorlar. Kızım burada eğitime başladıktan sonra hem sosyal hem akademik açıdan ciddi ilerlemeler kaydetti.”

Bir Anlık Hata, Büyük Tehlike!
Bir Anlık Hata, Büyük Tehlike!
İçeriği Görüntüle

Topal, kızının artık kalabalık ortamlara girebildiğini, temas kurmaya başladığını ve kurumda bir arkadaş edindiğini söyledi. “Bu, bizim için çok büyük bir gelişme,” diyen Topal, kızının ayrıca resim ve coğrafya alanlarında yeteneklerini keşfettiğini de vurguladı.

“Yaşımız büyük diye hiçbir yer bizi kabul etmedi”

Fadime Coşalev’in kızı ise yüksek işlevli otizm tanısını geç yaşta aldı. İlkokul birinci sınıfta yalnızca dikkat eksikliği teşhisi konulan çocuğun, gerçek tanısı ancak ortaokulda belirlendi. Bu durumun eğitim sürecini zorlaştırdığını söyleyen Coşalev, yaşadıkları süreci şöyle anlattı:

“Asperger tanısı aldığımızda kızım 16 yaşındaydı. Yaşı büyük olduğu için birçok özel eğitim kurumu bizi kabul etmedi. Hiçbir sosyal çevresi yoktu. Son çare olarak Dora Eğitim Merkezi’ne geldik. Burada yaşa değil, ihtiyaca göre eğitim planlandığını duyunca umutlandık.”

Coşalev, kızının burada kendisine yakın yaşta bir arkadaş edindiğini ve birlikte grafik tasarım, animasyon ve çizgi film gibi yaratıcı çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Kaynak: İHA