Malum, Adana’da hava sıcaklığı her geçen gün artıyor, termometreler de 40 dereceyi görüyor. Bu yüzden özellikle toplu taşımada ‘klima’ çalıştırma zorunluluğu getirildi. Ancak bazı sürücüler, sırf tasarruf yapmak için klima çalıştırmak yerine kapıları açık bir şekilde trafiğe çıkıp, yolcuların hayatını da hiçe sayıyor.
Bu gelişmelerin ardından Adana Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’ne bağlı ekipleri de olası bir kaza ve ihmale karşı denetimlerini yoğunlaştırdı. Artan hava sıcaklığına rağmen, kullandıkları toplu taşıma araçlarında klima çalıştırmak yerine, kapıları açık bir şekilde yolculuk yapan 30 sürücüye polis tarafından 436’şar lira idari para cezası uygulandı.
Polis olmazsa olmuyor mu?
Neden şoför kendi iradesini kullanmıyor ve neden vatandaşlar klima konusunda şoförü ısrarlarıyla yönlendirmiyor?
Dolmuşların ya da özel halk otobüslerinin klimalarını açması için illa polisi mi görmesi gerekiyor?
İlla 436’şar lira idari para cezası uygulaması mı gerekiyor?
Bu kentteki meslek odaları ne işe yarıyor?
Herhangi bir meslek odasına bağlı şoförün, trafik polisleri tarafından cezalandırılması o oda için utanç verici olmalıdır.
Trafik polisinin 436 lira ceza yazması, oda yönetimine; ‘Kardeşim siz bu işi yapamıyorsunuz, şoförlerinizi denetlemiyorsunuz, uyarmıyorsunuz’ demektir.
Öyle değil mi?
Bir oda, şoförünü denetlese hatta hiç denetlemeye gerek kalmadan şoför sadece kendi sorumluluğunu bilip klimalarını açsa polis durduk yere neden ceza kessin?
Demek ki odalarda da bu konuda bir eksik var, onların da bu cezalar karşısında kendilerine çeki düzen vermeleri gerekiyor.
Şoföre ceza kesmekle, odaya rest çekmek arasında hiçbir fark yok.
Polis neden 30 şoföre ceza kesiyor?
Şoför, bu ceza ile aslında kamuoyu önünde odasını da küçük düşürüyor. Oda başkanları bu şoförler konusunda şapkalarını önüne koyup düşünmeli…
Mesele 436 lira değil, mesele iş ahlakı…
Akşam ya da gece, polis yok diye klima kapatmak ahlaki bir duruş mu? Halkı, konserve kutusu gibi ter içinde gideceği yere götürmek ahlaki bir duruş mu?
Hem bu denetlemelere ne gerek var?
Bu kadar sıcakta yolcu taşıyorsan şoför olarak en başta klimayı senin düşünmen gerekmiyor mu? Yolcunun sağlığını ve huzurunu bir kaptan olarak senin düşünmen gerekmiyor mu?
Meslek odalarının başkan ve yönetim kurulu üyelerinin de bu şoförleri denetlemesi gerekmiyor mu?
Adana Emniyet Müdürü Doğan İnci’nin, işi gücü bırakıp, her dolmuşun ve her özel halk otobüsünün başına bir polis dikecek hali yok ya…
Polis ceza yazınca da… El kol hareketi çekip direksiyon yumrukluyorsunuz…
Olmaz!