Bu yıl ‘Kökleriyle Adana’ ana temasıyla gerçekleştirilen festivalin, 4 gün sürdüğünü hatırlatan Köşger, festivalin kente hem ekonomik anlamda, hem de tanıtım anlamında büyük katkılar sağladığını söyledi.

Köşger, “Festival boyunca Adana’mızda otellerdeki 13 bin yatak kapasitesinin tamamı doldu. Festivalimizin Tarsus ve Mersin gibi çevre il ve ilçelerdeki otellerin doluluk oranına da etkisi çok yüksek. Sadece bu verilere bakarak bile festivalin ne kadar ilgi gördüğünü anlamak mümkün” dedi.

Adana’nın artık gastronomi turizminin önemli bir parçası olduğunu vurgulayan Köşger, “Festivali 800 binin üzerinde kişi ziyaret etti. Bu yılki festival; kadim kentimizin zengin mutfak kültürünü, tarihi ve turistik değerlerini tanıtmakla kalmayıp aynı zamanda Adana ekonomisine büyük katkı sağladı” ifadesini kullandı.

Adana Sanayi Odası ECO2DENGE Platformunu Hayata Geçirdi Adana Sanayi Odası ECO2DENGE Platformunu Hayata Geçirdi

Vali Köşger, “Hem Adanalı hemşehrilerimiz hem de ülkemizin çeşitli yerlerinden ve yurt dışından gelen misafirlerimizin yaptığı harcamalarla birlikte toplam 3.7 milyar liralık bir ekonomik değerden bahsedebiliriz” yorumunu yaptı. 

Köşger, “Adana, Hatay, Gaziantep eksenli Kahramanmaraş, Nevşehir, Mersin ve Şanlıurfa’nın da eklenebileceği bir destinasyon oluşturmayı hedefliyoruz. Bu hususta bölge belediye başkanlarımızın da destekleri büyük” diye konuştu.

Merkez Park’taki alanda 76 stantta satış yapıldığını, 48 kadın kooperatif standı ile 13 belediye standının yer aldığını hatırlatan Köşger, “Adana sadece kebaptan ibaret olmayan bir şehir ama Adana deyince de akla ilk gelen lezzetler tabi ki kebabı ve kebabın yanında olmazsa olmaz şalgamı. Bu yıl festivalimizde yaklaşık 500 bin şiş et ve 400 bin şişe şalgam tüketildi” dedi.

Muhabir: SONER KAN