Sabah alışveriş yapmak üzere şu büyük harflerle başlayan zincir marketlerden birine gittim. Alacaklarımı aldım ve kasaya yöneldim.
Önümde yaşlı bir kadın ürünlerini tezgaha bıraktı.
Kasiyer ürünleri cihaza okuttu ve ‘124 lira’ dedi.
Yaşlı kadın, parayı verdi tam çıkacakken, “Kızım ben bir paket rulo peçeteyle, bir tane de cam temizleyicisi aldım. Bu kadar ürün 124 lira tutar mı?” dedi.
Kadının bu sözlerini hemen yakınında bulunan mağaza şefi de duydu.
Ama bu geçen süre içinde kasiyer kadın sessiz kaldı.
Mağaza şefi, yaşlı kadından fişi istedi. Sonra kasiyere dönüp tekrar okutması talimatını verdi.
Yapılan okutmadan sonra kasiyerin cam temizleyici iki kez cihaza okuttuğu ortaya çıktı.
Yaşlı kadın, “Kızım hadi ben yaşlıyım. Sen neden dikkatli olmuyorsun. Parayı saymadan gitseydim ve fişime bakmasaydım, o para benden çıkacaktı. Lütfen biraz daha dikkatli ol” dedi.
Mağaza şefi, yaşlı kadından özür diledi.
Hatta kasiyere de ‘Nasıl bu hatayı yaparsın?” dercesine kaşlarını çattı.
A mağazası B mağazası bunlar çok önemli değil!
Mağazalar çalıştırdıkları elemanları ‘Mal Kabul’dan almadıklarına göre daha dikkat etmeleri gerekiyor. Özellikle yaşlı vatandaşların alışverişlerinde daha daha dikkatli olmaları gerekiyor çünkü emeklilerin çoğu üç kuruşla yaşam mücadelesi veriyor.
Orada kasiyer yaşlı kadına dönüp, “Bu hata benim özür dilerim” dese anlayacağım.
Ama ortalıkta bir yanlış varken kasiyerin sessiz kalması hiç yakışmadı.
Mağaza şefi olmasaydı, dikkat etmeseydi, yaşlı kadın eve gittiğinde yapılan yanlışın farkına varsaydı ne olacaktı?
Toplumsal açıdan bu davranış çok önemli...
Her kasiyer yanlışlıkla aradan iki ürün geçirse ve alıcı buna dikkat etmese ne olur?
Bazı vatandaşlar çok sayıda ürün alıyor ve hiç fişine bile bakmıyor. Bu sırada kasiyer iki ürün geçirse nasıl fark edeceksiniz?
Bu makbul bir davranış değil?
Ürünlerinizi mal kabul kapısından geçirebilirsiniz ama çalışanlarınız için bu hataya sakın düşmeyin!