MUSTAFA ÖZKE
HAYFA’NIN İŞLETMESİNİ İSTEDİLER
Gazi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü mezunu olan ve uzun yıllar Çokuluslu Biyoteknoloji ve Telekominikasyon şirketlerinde çalışan Ruşen Filhak, “Bu savaş, 3 süper gücün perde arkasında işbirliği yaptıkları, 2 milyon 300 bin Gazzeli’nin feda edildiği İsrail ile Hamas’ın piyon olduğu küresel bir planın görünen yüzüdür” iddiasında bulundu.
Filhak şu düşüncelerini ileri sürdü: “Son deprem sonrası İskenderun limanı kullanılamaz hale geldi. Çin ise Avrupa ile ticaret yollarında farklı alternatiflerin peşine düştü. Süveyş Kanalı Avrupa ve Uzakdoğu arasında hızla gelişen ticarete yetmemeye başladı. Navlun maliyetleri yüksek ve ticarette aksaklıklar oluşuyor. Ve bugünkü Çin ekonomisinde önde gelen 22 Dolar milyarderinin 12’si Yahudi kökenli, keza Rus oligarkların içindekilerin yarısı da Yahudi… Son Netenyahu koalisyonu için Çinli sermayedarlar destek verdi. Karşılığında İsrail’in tek limanı olan Hayfa’nın işletmesini istediler. “
ABD’NİN GAZZE PLANI
Amerika’nın, her zamanki gibi Netenyahu ile Çin hükümeti arasındaki anlaşmayı bozduğu iddiasında bulunan Filhak, şöyle devam etti: “Çin, Gazze halkına istimlak bedeli ödeyerek, Kızıldeniz’e 2. kanal projesinde İsrail’le işbirliği yapmak istiyordu. Fakat ABD, Gazze’yi tamamen yok edip insandan arındırarak, para vermeden kanalı yaptıracak. Gazze; tamamen sivillerden arındırılıp, Mısır, Ürdün ve Birleşmiş Milletlerin 5 daimi üyesinin kurduğu bir uluslararası komisyon tarafından yönetilecek. Kanalın yanı sıra Akdeniz’in en büyük limanı, petrol rafinerileri inşa edilecek. Mısır ve Ürdün kanal gelirinden pay alacak. Burayı Birleşmiş Milletler Barış Gücü koruyacak. İsrail ise; burada güvenliği garantiye almış, Hamas ve radikal grupların arasına deniz yolundan sınır çekmiş olacak.”
MERSİN LİMANI CAZİBESİNİ KAYBEDECEK
ABD, Avrupa ve Çin sermayesinin bu işten çok kârlı çıkacağını v e Suudi Arabistan’ın petrol ihracatı için yeni bir yola kavuşacağını ileri süren yazar Ruşen Filhak, “Bu savaş bittiğinde, Türkiye ve İran olumsuz etkilenecek. Halen Avrupa’nın ikinci büyük limanı olan Mersin Limanı cazibesini kaybedecek. TEM Otoyolu ve Türkiye’deki Mavi Akım projesi ikinci plana düşecek. İran, Çin’e Orta Asya üzerinden ve Hürmüz Boğazı’ndan petrol ihraç ediyordu. Bölgede zaman zaman korsanlar ticareti olumsuz etkiliyordu. İşte bu ikinci kanal, İran petrolü yerine Suudi Arabistan petrolünün Uzakdoğu’ya satılmasını sağlayacak” iddialarında bulundu.